WRZESIEŃ 2024
STYCZEŃ 2024
MARZEC 2023
WRZESIEŃ 2022
CZERWIEC 2024
WRZESIEŃ 2023
GRUDZIEŃ 2022
CZERWIEC 2022
Efektywna analiza ryzyka kredytowego jest, jak nigdy wcześniej, niezwykle złożonym procesem. Przed udzieleniem kredytu kupieckiego bierzemy pod uwagę szereg czynników wewnętrznych (jak na przykład historia płatności) oraz zewnętrznych (jak dane finansowe kontrahentów oraz zewnętrzne dane makroekonomiczne). W świecie, w którym informacji jest nadmiar, kluczowym wydaje się wybranie tej najważniejszej i prawidłowe wyciagnięcie z niej wniosków.
Kwartalnik Credit Manager Magazine pomaga Państwu zauważyć najważniejsze trendy gospodarki polskiej i światowej, dokonać dobrej oceny i wyciągnąć wnioski, które zminimalizują koszty nieściągalnych należności. Lektura Credit Manager Magazine pomaga w rozwoju zawodowym i utrzymaniu zwykłej ciekawości świata, niezbędnej w pracy każdego Credit Managera. Zapraszamy do lektury!
Wydawca i Dane Kontaktowe
WYDAWCA / Adres redakcji:
Fundacja Polski Instytut Credit Management (PICM)
ul. Królewska 57, piętro II, Business Zone, 30-081 Kraków
ISSN (dla wydania papierowego / online): 2720-6203 / 2720-6270
Redaktor Naczelny & Reklama: Robert Dyrcz, tel. (+48) 600 093 372, e-mail: rdyrcz@picm.pl
PICM Associate (PICMa): Robert Dyrcz, tel. (+48) 600 093 372, e-mail: rdyrcz@picm.pl
Publikacja online: ePUBLIKACJE, ul. Wenecja 5, 34-100 Wadowice
informacje dla autorów
Cel i merytoryczny zakres publikacji
Celem kwartalnika “Credit Manager Magazine” jest publikowanie tekstów autorów polskich i zagranicznych, które wnoszą wkład w rozwój nauki i praktyki zarządzania należnościami handlowymi oraz wierzytelnościami. Artykuły maja wpisywać się w cele statutowe fundacji Polski Instytut Credit Management zdefiniowane tutaj, a w szczególności w budowanie, promowanie i propagowanie idei szeroko rozumianego zarządzania ryzykiem kredytowym oraz zarządzania kredytem kupieckim (credit management). “Credit Manager Magazine” stanowi płaszczyznę prezentacji koncepcji, analiz, dobrych praktyk oraz wyników badań naukowych dotyczących historycznych i bieżących rozwiązań w zakresie teorii, dydaktyki i praktyki credit management.
Publikacje w “Credit Manager Magazine” są zamieszczane w następujących działach tematycznych (po dwukropku wymieniono przykładowe tematy tekstów):
- FINANSE: audyt, sprawozdawczość finansowa
- PRAWO: regulacje prawa upadłościowego, postepowań restrukturyzacyjnych, aspekty prawne związane z kredytem kupiecki i regulacjami dotyczącymi zatorów płatniczych
- BRANŻE: sytuacja gospodarcza w branżach gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem perspektyw rozwoju oraz obecnej sytuacji finansowej
- MAKROEKONOMIA: szerokie spojrzenie na zagadnienia geopolityczne, handel międzynarodowy, wskaźniki makroekonomiczne oraz globalne trendy gospodarcze
- ANALIZY: szczegółowa interpretacja wybranych obszarów wskaźników branżowych, danych makroekonomicznych, trendów gospodarczych
- EDUKACJA: teksty szczegółowo opisujące zagadnienia szeroko rozumianego credit management, zdefiniowane na przykład w szkoleniach PICM tutaj
- BIZNES: bieżące wydarzenia gospodarcze mające wpływ na praktykę biznesową
- TECHNOLOGIE: rozwiązania IT usprawniające pracę w credit management oraz trendy w tym zakresie
- CONSUMER CREDIT: spojrzenie na trendy oraz bieżącą sytuację w zakresie kredytu konsumenckiego (B2C)
Dokumenty
Informacja dla autorów – Credit Manager Magazine – pobierz pdf