Pre Loader

Eksperci PICM

//Eksperci PICM

Eksperci Polskiego Instytutu Credit Management

Fundacja Polski Instytut Credit Management ma przyjemność przedstawić Państwu swoich ekspertów współpracujących przy realizacji projektów i publikacji zgodnych z celami statutowymi opisanymi tutaj. Z pewnością ich wiedza i doświadczenie dadzą owoce w przyszłości oraz pomogą Państwu w jeszcze lepszym zarządzaniu należnościami handlowymi.

Chcesz zostać ekspertem PICM? Zapraszam do kontaktu! Robert Dyrcz, rdyrcz@picm.pl, +48 600 093 372

SPECJALIZACJA: analiza finansowa, analiza danych, IT w finansach

Ekspert ds. zaawansowanych algorytmów przetwarzania i analizy danych z doświadczeniem badawczym w projekcie “Opracowanie innowacyjnego systemu informatycznego do nauki oraz weryfikacji wiedzy z zakresu ekonomii”. Doktor w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach – z rozprawą “Równoległe algorytmy rozwiązywania trudnych obliczeniowo problemów dotyczących języków formalnych”. W przeszłości pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej oraz Politechniki Śląskiej.

Autor publikacji naukowych w dziedzinie analizy finansowej małych i średnich przedsiębiorstw, w tym m.in. “Small & Medium-Sized Enterprise Risk Monitoring Based on Financial Analysis Results” przygotowanej na 8th European Risk Conference 2018 organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz “eanaliza.pl — A New Online Service for Financial Analysis” przygotowanej na 10th International Conference on Multimedia and Network Information Systems organizowanej przez Politechnikę Wrocławską.

Borys Sadowski (GEKKO Collections)

SPECJALIZACJA: szkolenia dla windykacji

Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki etycznej windykacji. Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections, która od 2003r. jest liderem rynku edukacji windykacyjnej w Polsce. Od wielu lat śledzi trendy i najskuteczniejsze rozwiązania w branży windykacyjnej w Polsce i na świecie. Propaguje koncepcję prewindykacji oraz proklienckiego podejścia w odzyskiwaniu należności.

Poprzez unikalny know-how oraz najnowsze technologie pomaga długofalowo zwiększać skuteczność i motywację w działach windykacji dużych firm. Szkolił oraz doradzał działom windykacji min. w Heineken, Coca Cola, T-Mobile, Polkomtel, Siemens, Volvo, Accenture, Provident, Vivus, Polsat Cyfrowy, Alior Bank, BZ WBK, BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, Idea Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Plus Bank, Raiffeisen Bank, ERGO Hestia, Axa, Liberty Direct, DPD, Ruch, Enea, Energa, EFL, Idea Money, Home Broker, Arvato, PRA Group Polska, Kruk, Intrum Justitia, Kredyt Inkaso, Best, Ultimo, Atradius, Raport, RK Legal, Żabka, Grupa Żywiec, BMW Group, TF Bank AB, Elavon, Polskie Płatności, KUKE .

r.pr. Marcin Szwanenfeld

SPECJALIZACJA: prawo cywilne, dochodzenie należności

Partner w kancelarii Grzybkowski, Guzek i Partnerzy Adwokaci.

Absolwent Wydziału Prawa UAM w Poznaniu, odbył aplikację sądową (zakończoną wynikiem bardzo dobrym) i aplikację radcowską.

Zajmuje się szeroko pojętą tematyką prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem dochodzenia należności. Jest autorem specjalistycznych opracowań publikowanych m.in. w Przeglądzie Sądowym i Monitorze Prawniczym.

Mariusz Pogorzała (Atradius)

SPECJALIZACJA: ubezpieczenie należności handlowych, rynek niemiecki

Swoja karierę zawodową rozpoczynał od pracy dziennikarza radiowego w lokalnym radiu w Jeleniej Górze. Radio pozostało jego pasją do dziś. W latach 90-tych współtworzył struktury managerskie tworzącego się w Polsce Towarzystwa Ubezpieczeniowego Allianz, nadal pozostając korespondentem radiowym. Jednak świat finansów pochłonął go bezpowrotnie, gdy przyszło budować siłę sprzedażową rodzącego się w Polsce doradztwa finansowego. Po sukcesach w ramach struktur Personal Finance Polska i współpracy z Europejskim Funduszem Leasingowym pozostał w świecie ubezpieczeniowym na dobre do dziś.

Od prawie 20 lat zajmuje się ubezpieczeniem należności w Atradius. Początkowo jako Dyrektor Regionu we Wrocławiu, później jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży, a aktualnie jak Senior Sales Manager w Atradius Kreditversicherung w Kolonii.

Pasjonat wyścigów samochodowych, muzyki Jazzowej i dobrej kuchni.

Arkadiusz Hajduk (Transparent Data)

SPECJALIZACJA: informacja gospodarcza, otwarte dane, technologie wspierające KYC KYB AML

CEO data software house Transparent Data, firmy technologicznej specjalizującej się w dostarczaniu danych gospodarczych i automatyzacji procesów związanych z danymi. Należy do prestiżowego FEBIS oraz Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Jest jednym z ekspertów rządowej grupy roboczej ds. strategicznych kierunków zarządzania danymi, a wcześniej, w latach 2018-2020, był członkiem grupy roboczej ds. otwartych danych przy Ministerstwie Cyfryzacji. W 2018 roku uczestniczył w rozmowach rewizyjnych w sprawie Dyrektywy PSI w siedzibie Komisji Europejskiej. Od lat dzieli się swoją wiedzą i praktycznym know-how występując jako prelegent na konferencjach o tematyce open data i RegTech.

Odkąd w 2005 roku ukończył Politechnikę Duńską w Kopenhadze i wrócił do Polski, realizuje się jako osoba, promująca globalne trendy i innowacje. Przez ponad dekadę intensywnie działał w środowisku startupowym i funduszach inwestycyjnych. Zajmował stanowisko Dyrektora ds. Innowacji w Grupie Energa, prowadził akcelerator Huge Thing i ZapytajVC.pl, organizował takie eventy jak Poznan Startup Weekend. W 2014 roku Magazyn Brief umieścił go na liście 50-u najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie. W 2021 roku jego firma otrzymała nominację do Polskiej Nagrody Innowacyjności, a brytyjski magazyn Daily Finance umieścił ją na liście „51 Leading Poland Business Development Firms and Startups”.

Paweł Bryła (Santander Bank Polska)

SPECJALIZACJA: trade finance (finansowanie handlu)

Współuczestniczył w budowaniu polskiego rynku faktoringowego oraz trade finance. Przez wiele lat finansował rozmaite transakcje handlowe w kraju i w obrocie międzynarodowym, we wszystkich możliwych branżach i terminach. Odpowiadał za operacje, sprzedaż i rozwój produktowy.

W swojej pracy korzystał, z gwarancji, akredytyw, inkas, weksli, forfaitingu, dyskonta, faktoringu i mnóstwa innych rozwiązań kryjących się pod różnymi nazwami. Nie przerażają go pojęcia typu Incoterms, ECA, URDG, UCP czy SBP. Dalej aktywny zawodowo – dzieli się wiedzą i doświadczeniem, a także, z przyjemnością,  poszukuje i uczy nowych rozwiązań.

Piotr Kaźmierczak (EULEO)

SPECJALIZACJA: zarządzanie wierzytelnościami

Co-founder EULEO (est.2001), specjalizującej w zarządzaniu wierzytelnościami b2b w Polsce i zagranicą.  Pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za rozwój i ofertę usług Grup EULEO. Absolwent kierunku historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Uczestnik licznych szkoleń i konferencji. Licencjonowany detektyw.

Biznesowy praktyk. Autor i prowadzący szkoleń dla firm o tematyce związanej z zarządzaniem wierzytelnościami B2B tj. m.in: windykacji, prewencji kredytowej, skipp tracing, asset tracing, monioringu należności, detekcji fraudów. Audytował firmy i pomagałą  wdrażać w przedsiębiorstwach procedury kredytowe pozwalające na zmniejszenie ryzyka utraty należności od kontrahentów.

Zaangażowany w projekty informatyczne wspierające i automatyzujące procesy zapobiegania długom oraz windykacji należności z poszanowaniem  relacji biznesowych, takich jak: platforma windykacji online RozwaznaFirma.pl, platforma windykacji międzynarodowej DebtCollectionGlobal.io, giełda wierzytelności Niezaplacone.info

Autor licznych publikacji prasowych i wypowiedzi eksperckich w obszarze zarządzania wierzytelnościami i ryzyka kredytowego.

Wiceprzewodniczący Komisji Etyki Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami. Promotor transparentności i etycznych postaw w biznesie.

Prywatnie: pasjonat biegów.

r.pr. Michał Siembab (GKR Legal)

SPECJALIZACJA: prawo budowlane, prawo nieruchomości

Partner w kancelarii GKR Legal. Specjalizuje się w prawie budowlanym, w prawie nieruchomości oraz obsłudze prawnej procesu inwestycyjnego.

Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu sporów związanych z realizacją inwestycji budowlanych. Reprezentuje zarówno inwestorów jak również generalnych wykonawców i podwykonawców na wszystkich etapach realizacji inwestycji.

Doradza klientom w licznych sprawach dotyczących dochodzenia oraz zabezpieczenia wierzytelności wynikających z umów o roboty budowlane.

Był pełnomocnikiem zarządcy narodowej sieci kolejowej w kilkudziesięciu sprawach sądowych związanych z modernizacją linii kolejowych.

Swoje doświadczenie zdobywał pracując  przez wiele lat w dużej polskiej kancelarii prawnej, a także w jednej z największych polskich spółek kapitałowych jako radca prawny w dziale spraw procesowych. Świadczy obsługę prawną także w języku angielskim.

Maciej Glapiński (Rida Software)

SPECJALIZACJA: IT w finansach, doradztwo we wdrażaniu narzędzi IT

Absolwent Politechniki Łódzkiej, Szkoły Głównej Handlowej, ukończył studia Executive MBA organizowanych przez University of Minesota. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarzadzaniu operacyjnym w korporacjach polskich i międzynarodowych. Pracował m.in. w Siemens oraz Polkomtel, w latach 2013 – 2015 był członkiem rady nadzorczej operatora telekomunikacyjnego Nordisk Polska. Od 2015 roku jest założycielem oraz Prezesem Zarządu spółki konsultingowo – informatycznej Rida Software.

Potrafi łączyć wiedzę z zakresu najnowszych technologii oraz zarządzania przedsiębiorstwem celem szerokorozumianej digitalizacji i automatyzacji procesów. Jest certyfikowanym architektem korporacyjnym pracującym w oparciu o międzynarodowy otwarty standard TOGAF (The Open Group Architecture Framework) oraz członkiem IIBA (International Institute of Business Analysis). Pomaga firmom w cyfrowej transformacji, w szczególności skupia się na odpowiednim przygotowaniu organizacji do przyszłych wdrożeń systemów IT. Prowadzi warsztaty z zakresu analizy biznesowej i mapowania procesów.