Absolwent Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, Komunikacji w Centrum im. Willy Brandta oraz Akademii Psychologii Przywództwa Politechniki Warszawskiej.
W ciągu ostatnich 20 lat zrealizował kilkaset projektów w obszarze Key Client.
Obecnie Dyrektor Departamentu Klientów Strategicznych KRD BIG S.A. i Pełnomocnik Zarządu w Kaczmarski Group. Odpowiada za rozwój sprzedaży i wdrażanie projektów z szerokiego portfolio produktów grupy.
Od ponad 15 lat związany jest z obszarem Klientów Strategicznych KRD i Kaczmarski Group. Wcześniej zarządzał obszarem Key Client w Lifeboat Ltd i Workaffair Ltd wprowadzając należące do nich marki na rynek Polski.
Radosław Paciorek, z grupą Allianz związany od 2008 roku. Kierownik w Dziale Analiz Branżowych.
W swojej pracy opiera się nie tylko na przetwarzaniu danych w programie Analiz Branżowych, w którym należności uczestników są w sposób anonimowy zestawiane z należnościami innych przedsiębiorstw ale przede wszystkim na żywym kontakcie z klientami z wielu branż na terenie kraju.
Artur Hołda
prof. nadzw. dr hab., Przewodniczący Rady Programowej PICM
Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK) oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie (WSEI). Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości UEK oraz Zakładu Zarządzania i Rachunkowości WSEI.
Autor i współautor ponad 200 opracowań, w tym o charakterze książkowym, z dziedziny rachunkowości, podatków i finansów. Przewodniczący Rady Programowej PICM. Współpracuje z praktyką gospodarczą, w tym z międzynarodowymi grupami kapitałowymi. Prowadzi obligatoryjne szkolenia dla biegłych rewidentów w Polsce, Komisji Nadzoru Finansowego, jak również zajęcia na studiach MBA (Master of Business Administration). Przewodniczył i zasiadał w radach nadzorczych spółek, w tym w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Posiada certyfikat dyplomowanego księgowego IFAC oraz jest audytorem II stopnia PIKW. Autor ekspertyz oraz recenzji w zakresie prawa bilansowego i podatkowego m.in. na potrzeby podmiotów z „wielkiej czwórki”. Redaktor merytoryczny „Podatkowego i bilansowego zamknięcia roku” wydawnictwa CH Beck.
Dr inż. w zakresie inżynierii i ochrony środowiska, ekspert ds. ESG, LCA i śladu węglowego
Wykładowca Politechniki Śląskiej, ekspert i analityk LCA i śladu węglowego, posiada bogate doświadczenie naukowo-badawcze, dydaktyczne, szkoleniowe oraz biznesowe.
W 2007 roku obroniła pracę doktorską w zakresie inżynierii i ochrony środowiska dotyczącą LCA. Posiada tytuł Eksperta Czystszej Produkcji (Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji).
Współpracuje z PwC i Pracownią ESG realizując projekty dla firm różnych branż, m.in. mechanicznej, górniczej, farmaceutycznej, medycznej, opakowaniowej, garbarskiej, ICT, retail, e-commerce, real estate, rolniczej, budowlanej, motoryzacyjnej, energetycznej, a także dla banków. Jej prace są poddawane weryfikacji trzeciej strony.
Współtworzyła Laboratorium Projektowania Inżynierskiego i Zarządzania Cyklem Życia wyposażone w program SimaPro na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Prowadzi w nim zajęcia w zakresie LCA dla studentów.
W codziennej pracy opiera się m.in. na wymaganiach standardów ISO 14040/44, GHG Protocol, EPD, a także zaleceniach SBTi oraz PCAF. Wspiera firmy w raportowaniu śladu węglowego według zaleceń GRI, ESRS oraz CDP.
W sposób szczególny dba o jakość wykonywanych obliczeń i analiz oraz doskonałą komunikację w zespole projektowym.
Managerka z ponad 25 letnim doświadczeniem w windykacji B2B.
Wieloletnia dyrektorka handlowa Grupy EULEO odpowiedzialna za rynek wierzytelności biznesowych, krajowych i zagranicznych.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Uczestniczka licznych kursów i szkoleń z zakresie zarządzania wierzytelnościami oraz credit mangement.
Od ponad 20 lat związany z rynkiem kapitałowym. Aktywny członek rad nadzorczych i komitetów audytów w spółkach rodzinnych i prywatnych, notowanych na giełdzie papierów wartościowych, czy też z udziałem Skarbu Państwa oraz spółek komunalnych. Praktyk zarządzania finansami. Biegły rewident. Członek Zespołu eksperckiego do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych Komisji do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Członek stowarzyszeń i organizacji biznesowych, m.in. wieloletni wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Członek Kapituły Nagrody Dyrektor Finansowy Roku.
Autor licznych publikacji, analiz branżowych i komentarzy medialnych z obszarów zarządzania, finansów, rachunkowości i nadzoru właścicielskiego. Wykładowca specjalistycznych kursów i szkoleń z finansów i rachunkowości, a także ekspert na kursach przygotowawczych do egzaminu na członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa.
Panelista kluczowych branżowych konferencji i spotkań biznesowych i związanych z rynkiem kapitałowym. Inicjator oraz współorganizator największego w Polsce projektu propagującego standardy właścicielskie – „Konferencja Rada Nadzorcza” i corocznego wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”. Fundator i ekspert portalu NadzorKorporacyjny.pl.
Piotr Kubaty jest doświadczonym managerem ryzyka z blisko 20-letnim stażem w sektorze finansowym, specjalizującym się w zarządzaniu ryzykiem, modelach ryzyka oraz regulacjach nadzorczych. W swojej karierze zajmował kluczowe stanowiska zarządcze w bankach, instytucjach finansowych oraz sektorze zarządzania wierzytelnościami, m.in. Wiceprezesa Zarządu odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem w sektorze spółdzielczym, w tym w Krakowskim Banku Spółdzielczym oraz Wiceprezesa CDR Investment. Pełnił również funkcję Dyrektora Zarządzającego Pionu Ryzyka w Banku Pocztowym, Dyrektora ds. Polityki Kredytowej w Banku Pekao, Dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Plus Banku czy Managera ds. Modeli w Deutsche Bank. Obecnie odpowiada za zarządzanie ryzykiem w Banku Ochrony Środowiska jako Dyrektor Zarządzający.
Jego doświadczenie obejmuje członkostwo w licznych komitetach, w tym Komitecie Ryzyka, Komitecie Kredytowym, Komitecie Ryzyka Operacyjnego oraz Komitecie Zarządzania Aktywami i Pasywami. Posiada szeroką wiedzę w zakresie wdrażania platform wspierających proces kredytowy oraz dostosowania instytucji finansowych do wymogów A-IRB i MSSF 9.
Jest członkiem The Third Party Risk Association oraz The Professional Risk Managers’ International Association, a także posiadaczem certyfikatu PRM (Professional Risk Manager).
Jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku Matematyka Stosowana w Finansach i Ekonomii na Politechnice Krakowskiej, które ukończył z wyróżnieniem oraz studiów podyplomowych na SGH z zakresu Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych. Dodatkowo zdobył tytuł MBA w obszarze Innowacji i Analizy Danych na SWPS.
Od 2005 roku związany z branżą bankową i finansową, praktyk rozwoju relacji B2B w najdynamiczniej rozwijających się bankach w Polsce. W kolejnych latach rozwijał kompetencje w spółkach obrotu wierzytelnościami biznesowymi, windykacji na zlecenie i finansowania handlu.
Posiada bogate doświadczenie jako trener z dziedziny technik windykacji, negocjacji, jak również z budowania relacji i rozwoju sprzedaży. Zainicjował powstanie zespołu PL Partner wspierającego przedsiębiorców w obszarze rozwoju kompetencji windykacyjnych B2B.
Absolwent kierunków Finansów i Handlu oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z zarządzania sprzedażą i relacjami. Współpracował z Altkom Akademią liderem dostawców usług szkoleniowych dla branży IT w Polsce zwiększając kompetencje zespołów klienta, między innymi w zarządzaniu procesami i projektami.
Od 2016 roku na stanowiskach menedżerskich w branży dystrybucji alkoholi i napojów, gdzie z sukcesem zrealizował projekt migracji procesów obsługi należności i ryzyka kredytowego ze spółek Heinekena do polskiej spółki Grupy Orbico, największego dystrybutora w Europie. Obecnie zarządzający windykacją i ryzykiem kredytowym w spółce należącej do grupy United Beverages będącego liderem dystrybucji alkoholi w Polsce, gdzie poza rozwojem kompetencji zespołu odpowiedzialnego za windykację klienta B2B z powodzeniem wdrożył autorskie usprawnienia i nowe rozwiązania informatyczne zwiększające efektywność windykacji oraz zarządzania ryzykiem kredytowym.
Absolwent wydziału prawa Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczenie zgromadził biorąc udział w bezpośrednich działaniach windykacyjnych w Kancelarii radcowskiej, jako Menedżer w wiodących dystrybutorach B2B w Europie, obecnie zarządzając zespołami collectorskimi w międzynarodowym shared-service. Współtworzył struktury i opiniował procesy telewindykacji w wiodącej firmie piwowarskiej w Polsce. Ekspert w ewaluacji limitów, kontroli zabezpieczeń i szacowania ryzyka. Odpowiadał za szkolenie struktur pionu ryzyka kredytowego, działów obsługi Klienta i telewindykacji w znaczących spółkach branży sprzedaży i dystrybucji.
Zawodowo związany z Grupą Żywiec, Grupą Heinekena w ramach struktur Heineken Global Shared Services, Orbico, spółką dystrybucyjną należącą do grupy United Beverages, obecnie w Capgemini. Od końca 2021 roku członek grupy PL Partner. Obsługiwał i nadzorował zespoły odpowiedzialne za należności klientów biznesowych i dużych sieci handlowych. Specjalista w zarządzaniu międzynarodowymi zespołami rozproszonymi działającymi na różnych kontynentach. Kilkakrotnie brał udział w migracji procesów finansowo-księgowych, odpowiadając za tworzenie procedur i rekrutację kadr działów windykacji. Ceniony ekspert w rozwoju kompetencji windykacyjnych i optymalizacji procesów obsługi należności.
Ekspert ds. zaawansowanych algorytmów przetwarzania i analizy danych z doświadczeniem badawczym w projekcie “Opracowanie innowacyjnego systemu informatycznego do nauki oraz weryfikacji wiedzy z zakresu ekonomii”. Doktor w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach – z rozprawą “Równoległe algorytmy rozwiązywania trudnych obliczeniowo problemów dotyczących języków formalnych”. W przeszłości pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej oraz Politechniki Śląskiej.
Autor publikacji naukowych w dziedzinie analizy finansowej małych i średnich przedsiębiorstw, w tym m.in. “Small & Medium-Sized Enterprise Risk Monitoring Based on Financial Analysis Results” przygotowanej na 8th European Risk Conference 2018 organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz “eanaliza.pl — A New Online Service for Financial Analysis” przygotowanej na 10th International Conference on Multimedia and Network Information Systems organizowanej przez Politechnikę Wrocławską.
Robert posiada szerokie 15-letnie doświadczenie w sferze zarządzania ryzykiem kredytowym, skarbem korporacyjnym oraz zakupami zdobyte w międzynarodowych korporacjach (Valeo, Philip Morris, Motorola, Google). Jest twórcą Polskiego Instytut Credit Management (PICM), jedynej w Polsce organizacji mającej na celu promocję zasad nowoczesnego zarządzania ryzykiem kredytu kupieckiego wśród przedsiębiorstw działających w Polsce. W ramach działalności PICM, jest pomysłodawcą i realizatorem m.in. następujących projektów:
- kwartalnika Credit Manager Magazine, będąc jednocześnie Redaktorem Naczelnym → więcej informacji
- wskaźników branżowego ryzyka niewypłacalności przedsiębiorstw (w Polsce i Europie) PICM Risk Index © → więcej informacji
- konferencji rocznej Credit Risk → więcej informacji
- seminariów CREDIT CLUB PICM → więcej informacji
- webinariów PICM → więcej informacji
Robert opracował i dostarcza, z bardzo dobrymi ocenami, oryginalny holistyczny program szkoleniowy Credit Management, który został zrealizowany dla firm: Clariant, OLYMPUS, Abbvie, Rockwell Automation, Lundbeck, Synthos, Amer Sports, Ecolab, Heineken, Arcelor Mittal, Kimberly Clark, Zoetis, Electrolux, Bayer, Lumileds i wielu innych.
Robert jest magistrem ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na Wydziale Zarządzania i Marketingu. Jego praca magisterka opisywała nowoczesne zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw. Ukończył również dwukrotnie studia podyplomowe na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w temacie wyceny nieruchomości oraz matematyki finansowej.