Credit Manager Magazine 3/2023

15 www.creditmanagermagazine.pl MARZEC / MARCH 2023 BIZNES rakteryzują się między innymi wielkością oraz różnorodnością. Dane te są przetwarzane przez algorytmy uczące się w celu wykrycia wzorców i tworzenia modeli predykcyjnych. Wielkość danych jest ważna, ponieważ im więcej obserwacji z przeszłości, tym SI może skuteczniej przewidywać i rekomendować naj- lepsze rozwiązania w przyszłości. Różnoro- dność danych jest również istotna, ponie- waż im bardziej zróżnicowane obserwacje z przeszłości, tym więcej przypadków SI może uwzględnić, co prowadzi do ulepszenia jakości i efektywności rekomendowanych rozwiązań. Biorąc pod uwagę, że wielkość i różnorod- ność danych są kluczowe dla skutecznego wykorzystania SI, naturalnym jest, że po- jedyncza organizacja może mieć trudności w samodzielnym spełnieniu tych wymagań. Dlatego współpraca z innymi organizacjami jest czynnikiem niezbędnym dla uzyskania dostępu do większej ilości różnorodnych da- nych. Samodzielne pozyskiwanie i przetwa- rzanie takiej ilości danych może okazać się kosztowne i trudne do osiągnięcia, co czyni współpracę z innymi organizacjami uzasad- nioną i pożądaną. SI w rękach człowieka – źródło przewagi konkurencyjnej Żaden szanujący się lider nie neguje faktu, że wartość każdej organizacji stanowią jej pra- cownicy. Każdy człowiek w organizacji sta- nowi bowiem naturalne, unikalne źródło Big Data i SI, dzięki własnemu doświadczeniu i know-how. Jednocześnie to ludzie podej- mują ostateczne decyzje biznesowe dotyczące sposobu wdrożenia narzędzi SI i ich efektyw- nego wykorzystania. Ostateczna skuteczność zależy wprost od innowacyjności i unikalno- ści zasobów ludzkich. To, jak organizacja do- stosuje się do narzędzi SI, stanowi zasadniczy czynnik decydujący o jej zdolności do two- rzenia unikalnej wartości na rynku. SI może mieć różne zastosowania, na przykład wskazywanie, czy dana sprawama wysokie czy niskie prawdopodobieństwo spłaty. W jednej organizacji, pomimo otrzymanych informa- cji, pracownicy nadal stosują te same procesy. W innej zaś, kadra zarządzająca zdaje sobie sprawę, że tam, gdzie SI przewiduje wysokie prawdopodobieństwo spłaty, organizacja po- winna osiągnąć zwiększenie wydajności dzięki zaplanowanymdziałaniomi skutecznemumo- nitorowaniu ich wykonania. Natomiast, tam, Źródło: opracowanie AMA Institute Platforma SI

RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=