PICM

Panel logowania Language PICM
Language:  

Zarządzanie ryzykiem kredytowym w firmie


 

Zarządzanie należnościami jest istotnym procesem dla każdego przedsiębiorstwa. Obejmuje takie działania jak rozpoznanie i ocenę ryzyka kredytowania kontrahentów, ustalenie określonych limitów kredytowych, monitorowanie sytuacji kredytobiorców oraz spływu należności, windykację wierzytelności. Właściwe zarządzanie należnościami zapewnia również środki na pokrycie ewentualnych strat wynikających z potencjalnej niewypłacalności odbiorców.

Analiza ryzyka kredytowego to skomplikowany i często niedoceniany proces w przedsiębiorstwie. Wymaga on szerokiej bieżącej wiedzy gospodarczej, znajomości rynku oraz relacji nim rządzących. Polski instytut Credit Management, jako wysoce wyspecjalizowany podmiot, służy pomocą w mierzeniu się z tym wyzwaniem. Oferujemy również usługę pełnej analizy kredytowej pojedyńczych partnerów biznesowych z kraju i ze świata, oraz całościowe wsparcie zarządzania portfelem należności.

 

Powszechnie wiadomo, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Ta znana od starożytności maksyma dotyczy nie tylko spraw zdrowotnych, ale także wszelkich innych sytuacji, w których profilaktyka jest łatwiejszym i często tańszym rozwiązaniem, aniżeli usuwanie skutków niekorzystnych zdarzeń, którym nie udało się zapobiec.

Jaka część majątku Twojej firmy to należności? Czy wszyscy klienci płacą w terminie? Czy nie otrzymanie płatności na czas, lub w ogóle, zachwieje stabilnością finansową Twojej firmy? Jaką masz pewność, że płatności przyjdą na czas, lub w ogóle? Zastanawiasz się czy zarządzanie ryzykiem kredytowym ma sens? Po co to robić? Dlaczego zarządzanie ryzykiem kredytowym w firmie jest niezbędne do jego stabilnego funkcjonowania?

→ więcej


Proces doskonalenia zarządzania należnościami oraz kredytem kupieckim realizowane jest przez PICM w czterech krokach:

 


DIAGNOZA

Zaczynamy od wnikliwej analizy bieżącej sytuacji, która dostarczy nam informacji w jaki sposób przedsiębiorstwo ogranicza ryzyko niewypłacalności swoich partnerów biznesowych.

 

 

PRZYGOTOWANIE ZMIAN

Następnie projektujemy rozwiązanie, które eliminuje niepotrzebne ryzyko i problemy oraz pozwala firmie skoncentrować się na zasadniczej części swojej działalności.

 


WDROŻENIE

Na tym etapie, wykorzystąc nasze doświadczenie, umiejętności oraz wiedzę, pomagamy wprowadzić nowe rozwiązania. Pomagamy zatem w zmianie zachowań użytkowników, tak aby klient odniósł jak największe korzyści. Kontynuujemy współpracę z klientem, aby zapewnić skuteczne działanie rozwiązania.

 

 

OCENA DZIAŁANIA

Wiemy, że każda zmiana wywołuje wątpliwości oraz obawy. Nasza współpraca nie kończy się zatem na wdrożeniu, ale ma swoją kontunuację poprzez ocenę działania wdrożonych rozwiązań.

 

 

W celu ustalenia szczegółów współpracy prosimy o kontakt:

picm@picm.pl

+(48) 12 312 80 52

+(48) 12 312 80 53