PICM

Panel logowania Language PICM
Language:  

CREDIT CLUB PICM - Wrocław


 

CREDIT CLUB PICM - Wrocław

 

Tematyka i wykładowcy Zaproszenie (pdf) Rejestracja O CREDIT CLUB PICM
       

 

 

 

DATA:                                               4 grudzień 2018 (wtorek)

MIEJSCE:                                          Grabarska 1, Pegaz building B, 3 floor, Wroclaw, 50-079, Poland (REGUS)

 

AGENDA

8.45 – 9.00                                        poranna kawa i przywitanie, Robert Dyrcz (PICM)

9.00 – 11.00                                      Proces negocjacyjny w windykacji, Paweł Pec

11.00 – 11.15                                    przerwa kawowa

11.15 – 12.45                                    Proces negocjacyjny w windykacji, Paweł Pec

12.45 – 13.15                                    przerwa lunchowa                                    

13.15 – 14.45                                    Komunikacja i emocje w procesie windykacji, Paweł Pec

14.45 - 15.00                                     przerwa kawowa

15.00 – 16.15                                    Komunikacja i emocje w procesie windykacji, Paweł Pec

 

Windykacja to relacje w biznesie

Paweł Pec 

Obserwując procesy windykacyjne w różnych instytucjach, jak również zewnętrznych podmiotach świadczących usługi windykacji polubownej - można dostrzec pewną prawidłowość: w momencie kiedy klient zaczyna opóźniać się z płatnością, przestaje być klientem, a zaczyna być dłużnikiem. Na bok odkładamy wszystkie zasady, którymi kierujemy się przy obsłudze klienta i zaczynamy naszych klientów "straszyć". Oczywiście wielu powie, że nie straszy, tylko rzetelnie przedstawia konsekwencje dalszego braku zapłaty. Jednak czy na pewno? Czy nasz klient rzeczywiście to tak odbiera? Jakie jest doświadczenie klienta? Czy tak powinniśmy podchodzić do skutecznego odzyskiwania naszych pieniędzy? A może postawić na coś znacznie trwalszego i zapomnieć o pojęciu "dłużnik" a skoncentrować się na "klient"?

Celem spotkania jest przedstawienie problematyki związanej z perswazją, wywieraniem wpływu i manipulacją w stosowanych rozmowach oraz negocjacjach windykacyjnych. O tym, jak wielką rolę odgrywają w nich aspekty psychologiczne i konflikt. Dodatkowy cel to uświadomienie, że nawet najlepiej przygotowany i poprowadzony proces windykacyjny może ulec niepowodzeniu, kiedy w grę wejdą najprostsze emocje.

Dla kogo to spotkanie?

Spotkanie jest przeznaczone dla osób, które zawodowo odzyskują pieniądze dla przedsiębiorstwa oraz reprezentują dział windykacji lub należności, dbając o utrzymanie płynności finansowej kładą także nacisk na utrzymanie pozytywnych relacji biznesowych. Egzekwując zaległe należności w procesie tzw. „miękkiego” odzyskiwania należności, planują działania, prowadzą rozmowy i negocjacje windykacyjne. Najważniejszymi zagadnieniami poruszanymi na szkoleniu będzie dobieranie właściwego stylu rozmowy oraz negocjacji pod kątem obydwóch stron biorących udział w procesie (wierzyciel/dłużnik), wskazanie na dużą rolę w komunikacji (zarówno werbalnej, jak i pozawerbalnej), a także na wpływ emocji jako czynnika destabilizującego negocjacje.

Korzyści dla Uczestników spotkania

Uczestnicy poznają siłę perswazji i jej skuteczność stosowania w dążeniu do celu. Będą potrafili obronić się przed takimi działaniami, jeśli druga strona zastosuje ją w procesie negocjacji. Po spotkaniu Uczestnicy będą gotowi stanąć do rozmowy windykacyjnej z każdym partnerem biznesowym. Zajęcia pokażą Uczestnikom, jak ważnym elementem na każdym etapie negocjacji jest kontrola emocji. Uczestnicy dowiedzą się, jak w procesie odzyskiwania należności, wzbudzać pozytywne emocje, a jak unikać tych, które mogą doprowadzić do zakończenia dalszej współpracy handlowej/komunikacji z partnerem biznesowym.

 

SZCZEGÓŁY TEMATYCZNE


→ Proces negocjacyjny w windykacji

Po zakończeniu modułu Uczestnicy będą potrafili określić sylwetkę negocjatora oraz przygotować i sklasyfikować informacje potrzebne specjaliście do przeprowadzenia efektywnego procesu windykacyjnego ukierunkowanego do określonego celu. Zostanie po zakończonym module przeprowadzone ćwiczenie – aby twoje działanie było skuteczne, twoje cele muszą być „usmartowione”. Zostaną także odsłuchane wraz z Uczestnikami rozmowy windykacyjne jako wstęp do modułu 2 oraz ćwiczenie z przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych według określonego scenariusza.


→ Komunikacja i emocje w procesie windykacji.

Po zakończeniu modułu Uczestnicy będą potrafili wpływać na przebieg i wynik negocjacji w procesie windykacji. Będą potrafili rozróżnić emocje negatywne od pozytywnych, sterować nimi, jeśli się już pojawią, starać się ich unikać, aby nie zaburzyć procesu negocjacyjnego. W ostatnim module zostaną przeprowadzone także ćwiczenia z komunikacji międzyludzkiej: „głuchy telefon” oraz „obraz? – zgadnij, co widzę – sztuka zadawania pytań otwartych”.

 

TRENER PROWADZĄCY

Paweł Pec

Analityk do spraw ryzyka, mediator gospodarczy, aktywny negocjator z ponad 16-letnim doświadczeniem w obszarze windykacji. Skutecznie doprowadził m.in. do końca, trwający przez ponad 3 lata proces sądowy, w wyniku którego jedna z dużych spółek z branży budowlanej z Wrocławia zgodziła sie na ugodę. Zdobyte w tym zakresie doświadczenie i wiedzę szeroko wykorzystuje otrzymując zlecenia od spółek prawa handlowego do przeprowadzenia windykacji terenowej. Specjalizuje się w sprawach bankowych, ubezpieczeniowych oraz gospodarczych. Jest twórcą i autorem efektywnego procesu windykacyjnego, w międzynarodowej korporacji, gdzie pracuje już 11 lat, utrzymując bardzo wysokie wpływy środków ze sprzedaży.

W swojej karierze w latach 2002 – 2007 pracował jako specjalista ds. restrukturyzacji i windykacji, a następnie jako analityk ds. restrukturyzacji i windykacji, gdzie zajmował się portfelem wypowiedzianych produktów bankowych, prowadząc kompleksową obsługę wierzytelności w imieniu i na rzecz Banku PKO BP S.A.. W roku 2006 ukończył kilkumiesięczne szkolenie negocjatora telefonicznego w KRUK S.A., gdzie prowadził negocjacje windykacyjne stając się sprawnym profesjonalistą.

Paweł jest posiadaczem dyplomu magistra Uniwersytetu Wrocławskiego (Wydział Zarządzania, Informatyki i Finansów) w zakresie zarządzania ryzykiem. Jego praca magisterska opisywała wpływ ubezpieczeń gospodarczych na zwiększanie udziałów w rynku i ponoszone z tego tytułu ryzyko finansowe przez przedsiębiorstwa.