PICM

Panel logowania Language PICM
Language:  

CREDIT CLUB PICM - spotkanie III


 

CREDIT CLUB PICM - Spotkanie III

 

Koszt spotkania to 450 zł + 23% VAT za osobę. Spotkanie jest bezpłatne dla uczestników programu CREDIT CLUB PICM.

 

Tematyka i wykładowcy Agenda (pdf) Rejestracja on-line O CREDIT CLUB PICM
    lub pisząc na picm@picm.pl  

 

 

 

 

 

DATA:                                               18 kwietnia 2018 (środa)

MIEJSCE:                                          Willa Decjusza, ul. 28 lipca 1943 17a, Kraków

 

AGENDA

9.30 – 10.00                                      poranna kawa i przywitanie

10.00 – 11.00                                    Jak nie mieć dłużników - tworzenie i opomiarowanie procesów prewindykacyjnych, część 1

11.00 – 11.30                                    przerwa kawowa

11.30 – 12.10                                    Jak nie mieć dłużników - tworzenie i opomiarowanie procesów prewindykacyjnych, część 2

12.10 – 12.30                                    Jak nie mieć dłużników - tworzenie i opomiarowanie procesów prewindykacyjnych, dyskusja

12.30 – 13.30                                    przerwa lunchowa

13.30 – 14.30                                    Problem nowego i dobrze znanego klienta, część 1

14.30 – 15.00                                    przerwa kawowa

15.00 – 15.40                                    Problem nowego i dobrze znanego klienta, część 2

15.40 – 16.00                                    Problem nowego i dobrze znanego klienta, dyskusja

16.00 – 17.00                                    kawa & networking

→ pobierz szczegóły w pdf

 

Jak nie mieć dłużników - tworzenie i opomiarowanie procesów prewindykacyjnych

Borys Sadowski, dyrektor zarządzający GEKKO Collection

 

Idea prewindykacji bazuje na występującej w teorii windykacji tzw. regule kolejkowania. Stanowi ona, iż dłużnik posiada zazwyczaj wiele przeterminowanych należności i nie spłaca ich w przypadkowej kolejności, ale kolejkuje według określonych kryteriów. Celem działań prewindykacyjnych powinno być zatem odróżnienie się od innych wierzycieli dłużnika. Dzieje się to poprzez wpływ na kryteria jakimi kieruje się dłużnik ustawiając należności do spłaty „w kolejce”. Długofalowym celem prewindykacji jest doprowadzenie wśród jak największej ilości kontrahentów do sytuacji, w której nie spóźniają się z płatnościami. Oczywiście przeterminowane faktury będą występować zawsze (za wyjątkiem przedsiębiorstw rozliczających się w gotówce), chodzi o to aby było ich jak najmniej i aby były spłacane jak najszybciej. W relacjach między przedsiębiorcami najsilniejszy efekt daje zwykłe zwiększenie ilości kontaktów w sprawie przeterminowanej faktury. W wielu branżach jest to wystarczające działanie „ustawić swoją należność” jako pierwsza w kolejce.

Przedsiębiorcy prowadzą najczęściej działalności gospodarcze o charakterze handlowym lub usługowym. Oznacza to, że w codziennej pracy spotykają się z klientami, nawiązują kontakty biznesowe, poszukują wspólników oraz rzetelnych kontrahentów. Dzięki temu mogą liczyć na długoterminowe kontrakty, przystępne warunki oraz budować spokojną przyszłość finansową. Niestety nie zawsze wspólne interesy są bezpieczne, gwarantują wysokie zyski oraz renomę i dobrą pozycję wśród konkurencji. Zdarzają się konsumenci nierentowni, którzy szukają naiwnych właścicieli małych i dużych firm, proponują niekorzystne umowy, zapewniają o szybkiej finalizacji spraw oraz podkreślają swój profesjonalizm i pełną odpowiedzialność za podjęte działania. Okazuje się jednak, że z sumiennością i stanem gotówki bywa różnie. Często problemem są narastające długi, brak porozumienia, ciągłe konflikty i zastraszanie. Czy niewinny przedsiębiorca może uniknąć tych wszystkich nieprzyjemności? Dlaczego prewindykacja i monitoring należności są tak polecane?

 

Borys Sadowski, dyrektor zarządzający GEKKO Collection

Dyrektor Zarządzający firmą GEKKO Collections, która od 14 lat jest liderem rynku edukacji windykacyjnej w Polsce.

Jest ekspertem z zakresu zwiększania efektywności procesów windykacji oraz programów treningowych i motywacyjnych dla windykatorów. Prawnik z wykształcenia. Były zawodowy windykator i menadżer windykacji.

W fundacji Instytut Windykacji kieruje sekcją badawczą.

Prowadził projekty doradcze w zakresie windykacji i szkolił min. ALIOR BANK, AXA, BANK BPH, BANK POCZTOWY, BZ WBK, BEST, BNP PARIBAS, BRE BANK, COCA COLA, CREDIT AGRICOLE, DPD, EFL, ENEA, ENERGA, EUROBANK, GETIN BANK, GRUPA ŻYWIEC, HESTIA, ING BANK ŚLĄSKI, INTRUM JUSTITIA, KOLPORTER, KREDYT INKASO, KRUK, LIBERTY DIRECT, PKO BP, POLKOMTEL, POLSAT CYFROWY, PROVIDENT, RAIFFEISEN, RUCH, T-MOBILE, ŻABKA POLSKA.

 

 

 

Problem nowego i dobrze znanego klienta

Michał Czuma, prezes G+C Kancelaria Doradców Biznesowych

 

Obecnie istniejące procedury ryzyka oraz oceny Klienta zawierają w swojej strukturze rozwiązania sprzyjające oszustwom. Podział na „klienta nowego” (młodego stażem i nieznanego) oraz „klienta znanego”, traktowanego jako „dobry klient” powoduje, że osoby nieuczciwe znalazły nowe metody, aby wykorzystać takie podejście do wyłudzeń.

Coraz częstsze stosowanie aplikacji antyfraudowych oraz stosowania oceny ryzyka jakie może generować potencjalny lub znany klient zawierają wiele pułapek, wykorzystywanych przez zawodowych oszustów. Wykład pokaże, jak na stosowane przez nas antyfraudowe procedury oszuści i wyłudzacze tworzą skuteczne mechanizmy ich obejścia a nawet wykorzystywania słabości naszych rozwiązań do bardziej podstępnych sposobów wyłudzania środków i towarów lub usług.

 

Michał Czuma, prezes G+C Kancelaria Doradców Biznesowych

Wspólnik w G+C Kancelaria Doradców Biznesowych Sp. z.o.o. z siedzibą w Warszawie. Wcześniej przez 3 lata doradca zarządu, organizator i dyrektor Biura Przeciwdziałania Wyłudzeniom w PKO Leasing SA. W latach 2009-2014 pracował jako I zastępca dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa PKO Banku Polskiego. W 2012 stworzył Biuro Antyfraudowe PKO BP, którym później kierował. Pracował jako ekspert odpowiedzialny za bezpieczeństwo inwestycji i doradca zarządu.

Większość swojej drogi zawodowej poświęcił zagadnieniom bezpieczeństwa na styku z biznesem. Był managerem i doradcą w wielu firmach prywatnych i państwowych takich jak Poczta Polska, Bank Pocztowy, Bank Handlowy, PZU, RUCH S.A czy Emax S.A. Jako pełnomocnik Zarządu Hortex S.A odpowiadał za inwestycje na rynkach wschodnich i nadzorował m.in. bezpieczeństwo inwestycji na tamtym terenie w czasie najbardziej gorących wydarzeń politycznych, zachodzących w krajach byłego ZSRR. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i ceniony od wielu lat ekspert ds. bezpieczeństwa.