PICM

Panel logowania Language PICM
Language:  

blog ekspercki


 

CreditBlog: Dlaczego warto prowadzić blog ekspercki?

→ O czym warto pamiętać prowadząc bloga?

 

Zalet prowadzenia bloga eksperckiego jest wiele. Poniżej wymieniam kilka wybranych i nie znaczy to, że pisząc korzystasz z każdej wymienionej możliwości Smile. Oznacza to, że każdy z nas może wybrać coś dla siebie.


Blog ekspercki to nauka oraz rozwój

Są tacy, którzy twierdzą, że prowadzenie bloga uczy więcej niż nauka na studiach. To ryzykowne stwierdzenie, chociaż wszyscy wiemy jaki jest poziom naszej edukacji, zwłaszcza wyższej.

Redagowanie kolejnych wpisów to zdobywanie wiedzy, gromadzenie materiałów oraz godziny spędzone na przeglądaniu innych pokrewnych blogów, również zagranicznych. Informacje pozyskane dzięki prowadzeniu bloga bardzo często przekładają się na praktykę, tak zawodową jak i rozwijającą nasze zainteresowania. Bycie blogerem motywuje do pogłębiania własnej wiedzy, zbierania doświadczeń, to samorozwój.


Efektywne prowadzenie bloga wymusza bycie na bieżąco z trendami oraz aktualnymi wydarzeniami. Czytelnika nie interesuje to, co miało miejsce kilka miesięcy temu, nie interesują go nieaktualne informacje. Nie chce czytać i oglądać tego, co widział już w innym miejscu. Prowadzenie bloga to ciągłe poszukiwanie, czy to wiedzy, czy inspiracji i motywacji.


Blog ekspercki to zdobywanie nowych umiejętności

Są ludzie, którzy są znakomitymi ekspertami, ale gdy wiedzę tą trzeba przelać na papier, stworzyć zgrabny tekst – powstaje problem. Pisanie kształtuje umiejętność spójnego przekazywania swojej wiedzy, nabytych umiejętności. Zdecydowanie łatwiej jest przekazać coś na szkoleniu, spotkaniu twarzą w twarz.

Jak z każdą przygodą bycia nauczycielem, przychodzi taki moment gdy zdajemy sobie sprawę czego tak naprawdę nie wiemy – i jak tego jest dużo. Bez poddania się próbie pisania, nie odkryjemy tego. To z kolei pcha nas do dalszej nauki, pytania innych, rozmowy, networkingu ze specjalistami podobnymi do nas. Przygotowując tekst jesteśmy zmotywowani do przeczytania wielu stron opracowań na interesujący nas temat, który pomaga w stworzeniu spójnego wpisu.


Blog ekspercki to promocja swojego nazwiska

Marka osobista jest w chwili obecnej najbardziej cenionym elementem naszego życia. I nie ma tu znaczenia czy prowadzisz własną firmę czy też poszukujesz pracy. Rozpoznawalność w branży, wykłady, prelekcje, zaufanie klientów czy też zwykła duma wśród znajomych.

Coraz większa liczba pracodawców sprawdza nasze imię i nazwisko w Google przed podjęciem decyzji o zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną. To fakt. W ten sposób łatwo mogą trafić na bloga. Wypromowana marka osobista, referencje czy komentarze czytelników na blogu muszą zrobić na pracodawcy oczekiwane wrażenie.


Blog ekspercki to szansa na znalezienie pracy

Prowadzenie bloga powie więcej o Was samych niż najbardziej rozbudowane CV. Blog wymaga kreatywności, systematyczności oraz ogromnej wiedzy obok której żaden pracodawca nie przejdzie obojętnie. To najskuteczniejsza wizytówka, która zastąpi niejedną rozmowę kwalifikacyjną.

Oczywiście prowadzenie bloga nie gwarantuje znalezienia pracy. Pozwala jednak na wypracowanie przewagi nad wieloma innymi kandydatami, którzy bardzo często nie mogą pochwalić się ani podobną wiedzą, ani doświadczeniem. A jeżeli się chwalą to ograniczonej liczbie osób. To najlepszy dowód na to, że można liczyć na pracowitość oraz maksymalne zaangażowanie piszącego blog.


Blog ekspercki to możliwość znalezienia nowych klientów

W końcu, jeżeli prowadzicie bloga firmowego prawdopodobnie wygeneruje on większą liczbę klientów niż rozbudowany dział sprzedaży. Dzisiaj klient szuka darmowej wiedzy, pomocy, odpowiedzi na nurtujące go pytania. Jeżeli znajdzie je na blogu zdecydowanie szybciej zaufa profesjonalizmowi niż kolejnej osobie dzwoniącej z wyjątkowo atrakcyjną ofertą. Prowadząc bloga firmowego nie trzeba prowadzić czytelnika za rękę, odpowiadać na wszystkie pytania. Wystarczy tylko zachęcić go do kontaktu.

Blog ekspercki to także wysoka pozycja firmy blogera w wynikach wyszukiwania. Całkowicie darmowy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Wystarczy odrobina systematyczności oraz znajomość własnej branży by w bardzo prosty sposób pozytywnie zaprezentować firmę na tle konkurencji.


A jakie są dobre rady dla prowadzących blog ekspercki? O czym warto pamiętać?

Swoje zdanie: Blog ekspercki powinien zawierać wypowiedzi autora tekstu. Pamiętajmy, że przedstawiamy w tej formie siebie jako właściciela firmy, bądź jako pracownika, lub jako eksperta w danej dziedzinie. Oczywiście nie jest problemem publikowanie tekstu napisanego przez kogoś innego, oczywiście z odpowiednimi notatkami i komentarzami, które koniecznie trzeba zostawić. Ustosunkowanie się do czyjejś wypowiedzi i polemika z nią jest domeną przeznaczoną właśnie dla ekspertów.

Nie tylko treść ale też forma: Blog powinien być nie tylko merytoryczny, ale także atrakcyjny wizualnie. Długość tekstów jest rzeczą względną. Czasami, żeby wyczerpać temat, trzeba stworzyć obszerny artykuł, który urozmaicić można filmami, wykresami czy infografikami. Zwiększy to komfort odbioru i pomoże lepiej zrozumieć zagadnienia.

Uwaga na zbyt osobiste przemyślenia: Poza tym głównym niebezpieczeństwem, którym jest nazbyt reklamowa forma bloga, należy jeszcze zwrócić uwagę na dwie ważne rzeczy. Pomimo swojej przystępnej formy, blog ekspercki powinien pozostać profesjonalny. Należy więc wystrzegać się wpisów o formie osobistej, zbyt wylewnego przedstawiania własnych poglądów i przemyśleń oraz agresywnego ustosunkowywania się do aktualnych tematów społecznych. Nie tylko może to obniżyć profesjonalność wpisów, ale również zniechęcić niektórych czytelników.

Blog ma żyć!: Po drugie, blog nie jest sztuką dla sztuki. Powinien żyć i ciągle się rozwijać. Nowe wpisy to podstawa, ale trzeba też wziąć pod uwagę czytelników, którzy swoimi komentarzami podnoszą wartość artykułu i wprowadzają do nich element interakcji.


Blog ekspercki na naszym rynku jest zjawiskiem dość młodym. Ma jednak w sobie duży potencjał i wiele firm zaczyna go doceniać. Relacja, jaką można dzięki niemu zbudować jest opłacalna na wielu płaszczyznach i może przynieść nieoczekiwane, a przede wszystkim długotrwałe korzyści.

 

 

 


Nie czekaj! Dołącz do nas i zacznij blogować!

→ więcej o CreditBlog'u znajdziesz → tutaj